IN JOY AND SORROW

 
 
SORGEN ÄR SKUGGOR
AV SJÄLENS ENSAMHET I HJÄRTAT,
SOM KÄRLEKEN HÅLLER OM
TILLS SKUGGORNA BLEKNAR BORT
 
DEM SOM ÄR BORTA BEHÖVER INTE DIN SORG,
MINNS DEM MED GLÄDJE, INTE MED SORG,
SORGEN ÄR EN VÅLNAD FRÅN EN ANNAN TID,
EKON FRÅN ETT ANNAT LIV I DET FÖRFLUTNA
 
LEV FÖR STUNDEN, LEV I NUET MED MIG
I SORG OCH GLÄDJE HÄRIFRÅN TILL EVIGHETEN,
OCH MINNS MIG MED GLÄDJE NÄR JAG ÄR BORTA,
JAG ÄR INTE DÖD, JAG HAR BARA VAKNAT UR LIVETS DRÖM.
 
#1 - - KajsaLisa:

Ligger mycket sanning i dom orden.
Skön låt med Him förresten. När det gällde Battle Beast kände jag faktiskt till dom. Från Finland som Him. Det komiska var att jag upptäckte dom på tuben samma kväll som dom spelade på klubben i Februari. Hade jag hittat dom ett dygn tidigare hade jag åkt in och lyssnat.

#2 - - Anette Linnea:

Tröstande ord :) En vän dog då, i mars. Glad för den tid vi fick, men sorgen, saknaden...så svår att värja sig mot. Som att ducka för en käftsmäll, bättre att ta slaget och ligga utslagen ett tag. Uppe på tio.

I morgon...tar jag examen :) Blogg out. Kram och tack!

Till top