LOVE LETTER TO YOUR LIFE

 
NÄR SLUTADE DU ANDAS?
 
I MORGON MINNS INTE MYCKET AV DET
SOM VAR DITT LIV OMFAMNAD AV TIDEN,
ETT LIV UTAN ÅLDER, TILLHÖRIGHET ELLER IDENTITET,
DOLT MEN INTE UTPLÅNAD AV NÅGON ANNAN ÄN DIG SJÄLV,
ETT LIV SOM KÄNDE AV VARJE ÖGONBLICK, VARJE ANDETAG,
VARJE HJÄRTSLAG, VARJE MÖJLIGHET TILLS ALLT STANNADE AV.
 
LIVET TAR OSS TILL MÖRKA STÄLLEN UTAN ADRESS,
INGEN BLIR OSYNLIG,
MEN VI SKYDDAR DEM VI ÄLSKAR ÄVEN DÅ NÄR DEM GÖR FEL,
GÖMMER DEM I DET RENANDE LJUSET OMRINGAD AV DET MÖRKA,
KÄMPAR FÖR VÅRT RÄTT ATT ÄLSKA OCH VARA ÄLSKADE,
ATT LEVA TILLS LIVET TAR SIN HAND FRÅN OSS.
 
GUD SKAPADE INTE KVINNAN,
KVINNAN SKAPADE GUD FÖR ATT VARA AVGUDAD,
GUD SKAPADE INTE MANNEN,
MANNEN SKAPADE GUD FÖR ATT VARA GUDOMLIG,
BARA DEM GUDOMLIGA ÄGER RÄTTEN ATT AVGUDA,
MEN VI ÄR BARA MÄNNISKOR SOM EN GUD SKAPAT
AV OSS GLÖMDE FÖR LÄNGE SEDAN,
EN GUD SOM ALDRIG FANNS.
 
TA VARA PÅ DITT LIV,
MAN KAN STOPPA KLOCKAN MEN INTE TIDEN,
LIVET VÄNTAR INGEN LIKA LITE SOM TIDEN,
JAG KOMMER ATT VARA HOS DIG FÖR ALLTID,
HÅLL KVAR DEN TANKEN,
DET ÄR REDAN IMORGON OCH IMORGON
ÄR ALLT FÖR SENT.
 
 
 
 
 
#1 - - NR:

:)

Why so blue, captain Jack?

Tiden existerar inte, bara påhitt...sen att människokroppen ruttnar sakta men säkert, det är ju en annan femma..

#2 - - Brandon Lee:

NR,.tiden existerar på så sätt, att här i Swedala lever man inte, utan blir bara gammal,för mycket skyddad verkstad över det hela, du vet, jag är mer av go hard or go home typen.
Jag ska ta en tripp till over there om några veckor, ska kika på F1 på Circuit of the Americas i Austin mellan 15-17 november.
Min polare Jimmy kommer också dit, bra och nära från New Mexico, sedan ska jag åka till min gamla hemstad L.A för några dagar, ska känna mig för vilka vibbar jag får av det, umgås lite med no guts, no glory människor ur det förflutna,.om det inte känns alltför illa så kan jag tänka mig att flytta dit igen, jag gillar inget vidare Swedalas "jag vågar inte leva, man kan ju dö" attityd. xoxo.

#3 - - Anette Linnea:

Försöker skriva en vetenskaplig rapport om konstnärligt gestaltande, om möten som inspiration, men saknar...just inspiration...så jag söker ord bland dina ord och dricker alldeles för mycket kaffe, lyssnar på musik och tvättar istället :) Så USA lockar i ett gråmörkt...om än ljusgrått Sverige. "Everything that kills me makes me feel alive" :)

#4 - - Marie Rosenqvist:

Ord att stoppa i fickan, att begrunda.
Jag kommer att plocka fram i mitt hjärta...
Det borde alla göra.
Jag börjar "leva" nu.

Var rädd om dig, Brandon - over the sea...

/M

Till top