HAVE A HEART, GET A LIFE




ETT LIV,..

JAG TYCKTE OM DET DÄRFÖR
ATT JAG FÖRVÄNTADE MIG
INGENTING AV DET,
DU TYCKTE INTE OM DET
AV SAMMA SKÄL

VAD OCH VEM ÄR DU?

DJUP ELLER FÖRVIRRAD,
ELLER ENBART DJUPT
FÖRVIRRAD?

ETT OTILLFREDSTÄLLT BEHOV
FÖR NÅGON,
EN KEMISK OBALANS,
EN UTBYTBAR LIVSFORM SOM
ÄLSKAR KÄNSLAN ATT VARA KÄR?

TILL SLUT KOMMER INSIKTEN AV,
ATT ALLT DU VET OCH HAR ÄR
INGENTING ALLS,
ALLT SOM ÄR FÖRUTSÄGBART
ÄR HEMLIGT,
SANNA LÖGNER TILLS DU LEVER
PÅ RIKTIGT,..
ENLIGT DIG SJÄLV.

HUR HITTAR MAN ETT LIV?

SÖK PÅ GOOGLE/ JAG HAR TUR?
NEJ, DET ÄR SÅ LIVET SLUTAR
ATT EXISTERA,
UTE PÅ NÄTET,
DU MÅSTE VETA ATT DU HAR
VALT RÄTT, ELLER HUR?

MEN DET HANDLAR INTE OM
ATT VÄLJA, RÄTT ELLER FEL,
UTAN BARA ATT KOMMA
UNDERFUND MED HUR LÅNG
ÄR ETT LIV.

HUR LÅNG ÄR ETT LIV?

85 ÅR, 30660 DAGAR?
NEJ, UTAN 84 MIDSOMMARAFTNAR,
BARA 84,,SKRÄMMANDE ELLER HUR?
85 LÅNGA ÅR BLIR TILL 84 KORTA
SOMMARKVÄLLAR,..
JAG MINNS DET SOM OM DET VAR
IGÅR,..
FÖR ATT DET VAR IGÅR.

DU BEGRIPER FORTFARANDE INTE
VAD JAG VILL SÄGA?

ETT LIV ÄR EN KÄRLEK LÅNG,
KASTA INTE BORT DET GENOM
ATT LÄSA BLOGGAR,
JAG SKA GE DIG ETT LÄNGRE LIV,
JAG SKA INTE SKRIVA NÅGOT MER,
ALDRIG NÅGONSIN.

SÅ, DET HÄR ÄR DITT NYA LIV,
GE DIG IVÄG HÄRIFRÅN OCH KOM
ALDRIG MER TILLBAKA,
GÅ DIT DÄR VÄRLDEN SLUTAR,
TILL EN PLATS DÄR INGENTING
BEHÖVER DÖ,..
ETT HJÄRTA, EN KÄRLEK.

HA ETT BRA LIV OCH HEJ DÅ.


www.youtube.com/watch?v=b3GZHSMjqg4       



#1 - - korven:

"ETT LIV ÄR EN KÄRLEK LÅNG,

KASTA INTE BORT DET GENOM

ATT LÄSA BLOGGAR" - Så sant så! Kärlek är livet :)

#2 - - Natasha Roxy:

:) haha, yes; mamma är en läckerbit. Tufft att stå bredvid henne.

Haha, varje gång jag läser eller hör ordet flamingos tänker jag på Miami Vice och deras pastellfärger och ja, ungefär så såg jag ut innan det tvättades ur. Nu finns det bara itsy bitsy kvar av rosa färgen.

Engelska...jag tror helt ärligt inte att de ens förstod vad de skrev om, enligt min professor finns det grammatik i OE och ME...men jag tvekar, så skumt som det är. :)

Pasha? Han måste ha varit Casanova i sitt förra liv, han kan inte få nog av frenchies. I näsan, öronen; u name it!

xoxo

#3 - - siri skywalker:

Ja, jag har DET, jag har en jävla jävla massa DET.

jag är DET lixxom. så vad händer nu när vi har listat ut att jag är charmen själv ? :D

#4 - - Natasha Roxy:

åh, jag tycker du borde göra det. Halsa ner lite whiskey och sen puta för glatta livet:D! Wouldn't that be amazing?!

Nee?! Jag håller med, mina händer hade ju varit gudomliga mot Fendern, med Fendern, vadsomhelst. ;)

haha, jaa! Den videosnutten har jag sett. Blandade känslor där. 1) det är Slash så jag älskar det. 2) Det är Slash, vad fa-an. Han borde ju vara headline:t och inte en extra show. Ändå..eeh..äh, vad fan. Som sagt: blandade känslor.

Nej, måste nog försöka sova nu. Sjukt nog är jag alltid klarvaken efter jobbet (eller, nej, inte egentligen). Tvn är på i bakgrunden och just nu visas en massa (hemskt tråkiga) barnprogram. De var bättre förr.

xoxo

#5 - - Estelle:

He he Tycker du att det var så märkliga funderingar?!?

Men man måste ju älska/tycka om personen tillbaka för att att man ska passa i hop, man kan ju inte bara vara älskad av den personen(kan vara väldigt obehagligt t.o.m.)



Visste förresten inte ens att du bloggade fortfarande ju...

Blir att kolla in hos dig igen ju :)



Kram på dig!

#6 - - Natasha Roxy:

Ha. Guess what?! Första gången jag skrev till dig var den 13 mars. Förra året, me think.

Tiden går fort. Lite för fort :S ångestframkallande tankar. Fy fan.

Men jaaa! där sa du det. Jag bor helt jävla fel. Hur fel kan man hamna egentligen?! Vad är fel på människorna här. Eller visst ja, om man gillar Stureplan och är lika hjärndöd som resten så är allt finfint. Jag kan iofs försöka ta staden med storm och få alla att konvertera till min livstil. Annars, du är allt en liten charmör! ;-)

Och jag kan lova att jag inte skulle lämnat Guitar Row, inte för en sekund.

xoxo

#7 - - Roxy:

:) Njae, plugget har inte tagit livet av mig. Snarare mitt sömnproblem. Eller...hmm, inte ens det hade varit ett problem om det inte hade varit för det "normala" livet.

Tatueringen har läkt klart nu, de läker klart snabbt på mig.

Vad var det vi pratade om sist? 13 mars? Time flies like bananas!

haha, "old school seducer" awesome. Det är väl så det ska vara? Det gör livet liiite mer intressant.

xoxo

#8 - - Emma:

Oj jag har nog gillat F1 så länge jag kan minnas.. Skulle nog säga att det är tack vare min pappa som alltid kollade på den och så gjorde jag också det. Sen har mitt intresse blivit mycket större än vad hans är idag. F1 är nog det bästa jag vet!

Antar att du också är intresserad eftersom frågor om F1 inte hör till vanligheten att få frågor om =)

#9 - - Emma:

haha ja man önskar att man skulle kunna troll bort stressen men det verkar vara en del av studentlivet emellanåt.

Eg. är jag väl inte bara intresserad av F1 heller men det är nog störst, gillar nog all motorsport med action. Brukade själv köra motocross..

Nej det är inte vanligt med racing intresserade tjejer, folk blir nästan alltid lika förvånade. Men det är kul!

#10 - - Emma:

Haha helt klart.. Köp något!

#11 - - Natasha Roxy:

Hmm, jag har en tendens att överdriva när jag är trött, alldeles för trött och grinig. :)

Haha, jag behöver nog ett extra huvud för att dela upp all hjärnaktivitet med. Då hade jag nog somnat lättare.

Jo, klart jag missade Slash. Men det gör inget, jag är inte girig. Såg honom lira på Getaway, det räcker för tillfället:D

xoxo

#12 - - Natasha Roxy:

"GÅ DIT DÄR VÄRLDEN SLUTAR,

TILL EN PLATS DÄR INGENTING

BEHÖVER DÖ,.."

Om så vore väl:)

#13 - - Natasha Roxy:

Höll på att missa din kommentar. Var i farten med att radera massa spam som jag inte gillar. Phew, hade varit förjävligt. Jag gillar dina kommentarer.

Pojken i bilden? Som inte syns längre, typiskt. Nej, men...tänk dig en typisk all american christian family, med en liten långhårig, skinnklädd, nitpryd pojke som verkligen inte ser glad att stå där med resten av klonerna. :)

Ha, kan tänka mig! Sverige verkar vara idol. Idol som dödar kreativitet och artister. Man blir stämplad med det namnet och så försvinner man smärtsamt.

Indeed my good sir, resan är grejen med livet.

Hamnar jag i Hell-sinki ngn ggn, vilket jag säkert kommer göra, I'll make sure to pay a visit.

xx

#14 - - Natasha Roxy:

hahaha! Hade varit kul, gå ut så där. Kvinnor hade svårt nog att gå förbi mig utan att stirra sig själva fördärvade, bara för att jag var fint sminkad (fint sminkad på bio, världen går under tydligen)

CPR är jag bra på, så du hade nog inte varit livlös länge:D hahah

xx

#15 - - Natasha Roxy:

Men svarade jag aldrig? Typiskt Natasha under stress.

Haha, ingen aning vart hamstern tog vägen. Jag är alldeles säker på att jag placerade den där på tangenterna, med ett litet kex.

Idén är klockren, förutom med hunden. Pasha är för vild, han hade nog tagit noterna,sprungit iväg och grävt ner allt om inte han hunnit riva sönder alla papper innandess. :)

xoxo

#16 - - Natasha Roxy:

Jul och Nyår i Paris? Eftersom julen är förbi säger jag bara GOTT NYTT ÅR:) Hoppas det nya året blir bäst på alla sätt och vis!

xoxo

#17 - - Natasha Roxy:

eeh, fastän du skrev Frankrike och inte Paris. Ha! Typiskt Natasha:)

#18 - - Natasha Roxy:

men åh, skriv lite mer poesi? Tror jag har läst alla dina inlägg so far. More :D? Eller one more?

Förra kommentaren: U have a way with words! och musiken gillar jag:)

Nya kommentaren: Ja, borde nog börja äta mat för kaniner eller fåglar. Svår att andas in när man tuggar mat.

Hahah, light my fire är ett måste. Hjälmen likaså skulle jag nog tro, heh :)

xoxo

#19 - - Natasha Roxy:

:))) nu har jag hunnit läsa den ett x antal gånger. Dina ord är alltid lika vackra.

Tänkte skriva men jag har hållit mig borta från internet ett tag nu. Jobb+examensarbete+migrän är ingen bra kombination. Internet hade nog förvärrat allt.

haha, hårinpackningar är ett måste om man färgar håret konstant. Annars får man snustorrt hår. Att ha hö som hår är nog inte fint. Ivf inte på mig. :)

xxoo

#20 - - korven:

jag tror Agda egentligen var en TMNT...

#21 - - Natasha Roxy:

Ja men, BL-speciell är väl bättre än JD. Så det räcker mer än väl :D hehe

Om så vore väl! Men jag bokar biljetten till LA snart...tragiskt nog är det en tur/retur biljett...Deprimerande tanke.

Eh, ja. Alla dessa rockställen är...är...?! Finner inte det rätta ordet, det existerar nog inte. Däremot är de andra "vanliga" klubbarna och barerna ännu värre. Här ivf...men jag skapar mina egna omgivningar så gott det går, så jag har alltid kul på ngt sätt.

Stress stress stress, could be my middle name. Inte mitt fel dock, jag planerar allt. Det är professorerna som inte planerar. Väldigt smart att tro att folk ska klara av att läsa flera böcker samt analysera böckerna + diverse andra saker och skriva en vettig introduktion till sitt examensarbete över en helg. Utan att förlora vettet eller få ett blödande magsår. Hmm...Nej men, jag har satt ett mål att hinna spela gitarr och piano varje dag och under den tiden glömma allt vad seminarium heter. :) Men jag vet inte om det innebär mindre stress, sådan som jag är.

xoxo

#22 - - A-M:

Gripande. Du skriver så fint!

#23 - - Natasha Roxy:

ha! Många har frågat mig om en video. Det kommer väl. Så fort jag vänjer mig vid allt. Har så blåslagna ben nu att jag blivit bästis med massa iskuber. :)

xxoo

#24 - - Rockandhairblog:

true

#25 - - Rockandhairblog:

true

#26 - - Natasha Roxy:

MASSA nya fina blåmärken, flådd hud och små inre blödningar under huden:) Det är en farlig sport, nu på söndag ska vi hänga upp och ner. Vi får se om jag överlever.

Yep! Nu har jag dessutom köpt biljetten till LA. Känns fortfarande overkligt, sedan har jag en konstig flygrädsla, så jag är redan nojig.

Haha! Jag vet att Finland är rockens Cradle :)) Går ju inte att missa! Rock runs in your veins.

xoxo

#27 - - Natasha Roxy:

Tror inte jag var med under Deaddogdump-tiden. Känner igen det men...jag är inte säker. Hursomhelst, "DET ÄR EN STOR SKILLNAD MELLAN DEPP OCH PITT TJEJER. DEPP TJEJER ÄR R´N`R OCH NIRVANA, PITT TJEJER DANSBAND OCH WINNERBÄCK, DEPPTJEJER ÄR TEQUILA SHOTS, PITT TJEJER KARTONGVIN, DEPP TJEJER ÄR BLACK HORN, PITT TJEJER ÄR PALACE, DEPP TJEJER ÄR SPICY HOT, PITT TJEJER ÄR KÖTTBULLAR MED MOS, DEPP TJEJER ÄR HARLEY-DAVIDSON, PITT TJEJER VOLVO KOMBI,DEPP TJEJER ÄR KATT, PITT TJEJER HUND"

Är så jävla sant så det inte är möjligt, allt stämmer bra förutom det sista med hund/katt. Katt har jag haft och tänkte nästan skaffa en ny men det blev min lilla Pasha istället. Jag behöver ngn kärlekskrank liten skit i mitt liv:)

xxoo

#28 - - Natasha Roxy:

Hur jag hittade DDD? Ingen aning, jag är bra på sånt. Detektiv är en karriär jag borde tänka på. Allt som läggs upp på internet finns kvar där för evigt. Annorlunda är den, iaf från TPW, men det är ju dina ord så då kan den inte vara fel:) Eller så kan du ju ha nämnt DDD och det etsat sig fast i mitt minne.

Hahah, om jag inte hittar en sådan snubbe förblir jag singel för resten av mitt liv. Jag kan skaffa 12 vita katter och en svart lite senare och bli kallad Den Galna Kattkärringen. Lite som Simpsons-tanten som pratar osammanhängande och slänger katter på förbigående människor.



Ja, jag funderar ju på att färga tillbaka håret till svart, men innan måste jag gå igenom en helvetes massa onaturliga hårfäger så att jag inte ångrar mig:) Det var ju hela anledningen till att färga håret blont. Den här tiden får räknas som mina blåa period, precis. Det sa jag efter att jag färgat håret. Sen går jag igenom ngn annan period. Det blir ju ännu roligare när man ser hur människor tittar på mig. Som om jag precis flytt från ngn sluten anstalt, men det blir så när man tydligt skiljer sig från massan:)

Åka iväg ngn annanstans är en jävligt bra idé, det blir lätt enformigt här, som sagt; jag blir nerstirrad av förskräckta människor när jag går förbi. Kul.



"smackisar" Bland det bästa jag hört. Ja, sova kan man göra senare, har blivit mitt motto. En hårdrockare i graven bredvid hade inte heller varit helt fel, fortsätta festa ända in i efterlivet.

xoxo

#29 - - Natasha Roxy:

jo, just ja. Nu vet jag hur jag hittade DDD. Jag klickade mig igenom bloggar; en blogg, kommentarsfältet, en ny blogg etc. och råkade se en kommentar av DDD. Ditt namn syntes inte men jag kom ihåg DDD eftersom du nämnt den bloggen tidigare. So, there u go:)

#30 - - Natasha Roxy:

:)))

Nee, jag insåg rätt så tidigt att världen har lite förståelse för något annat än normen. Är man liiiite bättre än mängden får man skit för det, i ettan (ha, redan i starten) fick jag skäll av mina sk. fröknar för att jag läst klart en futtig liten lättläst bok. De trodde inte på mig, trodde jag ljög och bestämde sig för att skämma ut mig framför klassen.

Balzac och Hugo? Hahah! Jag jobbar, iaf den här terminen, som en pedagog. Eller private tutor, somd et heter på engelska. Barnen jag jobbat med är ivriga på att få lära sig, vill lära sig, vill utvecklas...men deras språkkunskaper ligger på minus. Dels är det väl föräldrarnas fel, dels skolans, men de har aldrig läst riktiga böcker. Iofs så är det inte så farligt, de är fortfarande barn, en som har samma mentor som jag på universitetet har erkänt att han aldrig läst en bok. Han tar bara litteratur kurser, I may add. Hur det går ihop vet jag inte, logiken håller inte riktigt.

Ja...Oxford..låter fint. Status, här i världen. Bland de som vet vad Oxford är. Nu är jag lättad över att mrs. Fat Cow gav mig ett F för att hon inte gillade mig (lång historia, hon var den mest hatade av alla på skolan. Lärare i fem ämnen, gav majoriteten F...för att hon var the principle's pet)

Oxford hade nog inte varit min grej, dock svider det ändå, när man vet att man blev krokfälld. Det är sant som du säger, att det är giftigt ordavfall som förgiftar. Det var ju samma giftiga ord som fick mig att tro att det var det enda rätta, musik, konst, glädje spelade ingen roll. Så när jag fick det röda fina F:et, mitt första, raserade hela min perfekt uppbyggda värld.

Åååh, jag har tänkt det utan att kunna formulera det riktigt. Någon sorts abstrakt tanke..känsla? Det att livet ska vara syrefattigt att leva. Det är bara så man kan utvecklas som människa istället för att alltid försöka forma sig själv till någon annans avbild.

Tisk tisk, vad skulle jag ha gjort utan dina ord BL?

xoxo

#31 - - Natasha Roxy:

jo, sant. Vilket är varför jag inte träffade många personer mot slutet, innan förra sommaren. Ville hellre vara hemma än ute med fel människor och känna mig obekväm. Ville inte heller få dem att känna sig obekväma, så ensam var bättre:)

Det är synd om man vill vara någon annan hellre än sig själv...då är det kanske hög tid för en självrannsakan, ungefär som jag gjorde. Worked like a charm.

Ja, men Clintan är från en annan tidsålder, han har tydligen snappat upp lite på vägen och ja..har väl mer hjärnsubstans än de flesta money-grubbing executives som äger filmindustrin.

:) xoxo

#32 - - Natasha Roxy:

:D Ja, men jag gillar det. Nu låter det sjukt iofs, men utan smärta känns det som om jag inte gjort ngt.Ju mer skadad jag är efter träningen desto bättre gick det. Eh. Nu är jag tillräckligt stark (eller masochistisk) att kunna sitta på en stolpe utan att hålla i mig med händerna. Efter kommer träningen att kunna bära upp kroppen med ena armhålan, hoho. Det kommer göra ont men jag kommer veta att jag levt. Däremot är det irriterande att gnugga bort huden på händerna och fötterna. Gör livet lite mer kompicerat.

Helvete! Du har nämnt det tidigare, träffen med väggen alltså, jag ryser varje gång. Men hur kan man bli avskräckt, lever man inte snabbt lever man inte alls och då stjäl man bara luft av andra människor. Haha, jo jag litar på det, att lyckas vända på kroppen när man flyger fram är nog svårt, krävs nog utomjordling talang.

Jo, mamma tittade på Skavlan när de var där, jag missade; hon återberättade allt. Hon älskar dem dock, däremot är hon inte svensk. En grej med Sarajevobor är att de älskar när andra gör sig illa, skadeglädje till max. Slår någon sig, ramlar andra ner av skratt. Ifall de som slår sig skrattar själva , är det sann kärlek.

Äh, sommar för mig innebär sjukhusvistelse:) Hamnar jag på sjukan vet jag att det är sommar.

xoxo

#33 - - Natasha Roxy:

hehe, hörseln är här! Jag trodde jag skulle förlora den för evigt. Hade nog varit ganska värt det iaf, men ja..jobbigt.

Det höga ljudet, och det faktum att högtalarna var över mig, var inte det värsta. Det var mosh pit:en. Under ensiferum trodde jag att jag inte skulle klara mig därifrån levande. Den blev bara större och större och större, några råkade fastna i den och kom aldrig därifrån. Jag tog skydd bakom en barriär på en tjocklek av tre killar.

Att Alexi blev röstad till den bästa är inte chockerande alls, rätt så mitt i prick:)

xoxo

#34 - - Natasha Roxy:

Nej, det ska jag verkligen inte göra. Speciellt inte ABs recensenter...men det är svårt, när det är så lättillgängligt:)

Nej, du har rätt, inte mycket till metalliv här inte. Något med personligheterna, de är så...vardagliga. Inte alls intressanta eller roliga. Inget fastnar, försvinner ur minnet samma sekund man träffas. Jag lever i fel land tror jag.

Hahah! Iron Maiden, don't get me started. Jag har prblem med dem ända sen Sonisphere. Där har vi en bunt divor, de ville ha massa tegelplattor över en stor jävla bit av gräset utanför deras ställe IFALL de bestämde sig för att dricka te utanför. Jävligt RnR...

Oh nej, påminn mig inte om HMs fina "rockkläder"..."för alla som känner sig extra rockiga en dag" Alla jävlar går runt i Ramones, GnR, Rolling Stones eller Sex Pistols tröjor nuförtiden. Och det värsta är att de tror att det är märken. Varenda "fashionista" har en sådan tröja, och amajgadd vad coola de är som upptäckt något helt nytt.

Äh, vad kan man göra, musiken är inte längre en konst, det är primitivt nu, bara massa beats som ska lura ens kropp om att det är ens hjärtslag så att adrenalinet börjar flöda. Vi har gått tillbaka till tiden då man slog på ihåliga stockar med pinnar för att skapa musik. Fast nu är de datoriserade och låter som Uhn Tiss uhn tiss istället.

xoxox

#35 - - Natasha Roxy:

Episoderna blir bara sjukare och sjukare. Gotta love that. Både en parodi och en hyllning till metal.

Skwisgaar måste vara släkt med Skarsgårds. Det hör man på namnet bara. Skwisgaar Skwigelf. Alla har enkla namn; Nathan, William, Toki...och så Skwisgaar...Tog mig halva 1a säsongen att lära mig namnet.

Anywho, jag håller med. Out with the old and in with the new! Men de nya här är ju inte så mkt bättre heller...

Jag lovar att försöka sova den här veckan:) xoxo

#36 - - Natasha Roxy:

I still don't get it! Min rygg är åt helvetet, jag får ryggskott hela tiden, och nu tränar jag till och med. Sit-ups, side-crunches version 1 och version 2, alltså att lyfta kroppen medan man håller i stolpen. Tränar ryggen på det viset med, men ändåååå. Jag mår bättre redan dock, så det kanske inte var ryggskott iaf...eller så hjälper träningen. Sist jag fick det var jag handikappad i en vecka:)

Examensarbetet är klart, 8000 ord av smärta. Kunde ha skrivit mer men det får man inte. One down, one to go.

xoxo

#37 - - Natasha Roxy:

hahah! Fan vilken mardröm det låter som. Få se nu, snortajta skinnbrallor, rockmusiker, fulla desperata kvinnor...eh...hur överlevde du?

Sådant är ju livsfarligt. Tar de en, kommer man aldrig därifrån;) fast jag håller med dem med att rockmusiker i snortajta brallor är det snyggaste som finns, dock har jag nog inte så sticky fingers. Antar att jag inte är så desperat än, haha:D

xoxo

#38 - - Natasha Roxy:

På väg upp! Föträning inför träningen, klättra 4 meter upp, sitta och sen glida ner:) Haha, förhoppningsvis är jag tillräckligt stark så att jag slipper ramla ner. Hemsk tanke dock, hade blivit pannkaka av mig.

Ibland tar ju instinkten över, så att släppa taget med händer och hänga som ett hjälplöst uppochner-vänt krucifix känns nästan smärtsamt...då hade en kudde (eller hjälm) suttit fint.

Neej då, I'm here to stay:D hehe

xoxo

#39 - - Natasha Roxy:

ne, dig kan jag inte vara irriterad på :) Resten omkring mig dock, ja...det är väl en sån dag antar jag :) Är mitt vanliga jag på fredag ;)

xoxo

#40 - - Natasha Roxy:

Lite dödsångest är väl bra? För mig är det iaf, it keeps me on pins and needles när det kommer till livet, jag MÅSTE ha något på gång hela tiden och aldrig lata mig för att känna mig levande. Jag kommer nog få ett magsår på det viset, men ääsch, så länge jag har kul.

Jag kommer aldrig växa upp :D En liten skitunge för resten av mitt liv, coh det citatet (This life is for those of us, children still,who, even at the gates of midnight dream of sunrise) äääälskar jag.

Skumt nog har jag aldrig läst Le Petit Prince, mamma försökte få mig att göra det ett bra tag när jag var liten men jag tror att en pjäs om den Lille Prinsen som jag såg runt 6-årsåldern ärrade mig för djupt, sen klarade jag aldrig av att ens höra namnet utan att rysa:D Lite synd...jag läser Peter Pan nu dock, så efter kan jag ju alltid ta den boken:)

Vad annars kan man vara om inte en rebell;)?

Tack! Nu är jag en..ehm..stor flicka (never!!!:)

xoxo

#41 - - Natasha Roxy:

:( Verkligen. Du är den sista vars texter är vackra, enligt mig. Så det är verkligen sorgligt! Men du om någon borde inte tröttna, är det inte smärtsamt för en konstär att inte göra det han är bra på?? Anyways, jag brukar sneaka in på din blogg och läsa dina texter, a gleam of light i den annars gråa vardagen...fastän sommaren är äntligen här och jag är inte lika bitter som innan. :)

xoxo

#42 - - Natasha Roxy:

:( Verkligen. Du är den sista vars texter är vackra, enligt mig. Så det är verkligen sorgligt! Men du om någon borde inte tröttna, är det inte smärtsamt för en konstär att inte göra det han är bra på?? Anyways, jag brukar sneaka in på din blogg och läsa dina texter, a gleam of light i den annars gråa vardagen...fastän sommaren är äntligen här och jag är inte lika bitter som innan. :)

xoxo

#43 - - Natasha Roxy:

Haha, man är handikappad utan bil överallt i Amerika. Så fint, och Vegas är rena helvetet utan bil... Är ju lagom skönt när hjärnan kokas i huvudet. Anywho, Miami är flamingo, men jag tror jag kan ta tillbaka looken och ge den en ny innebörd:D Miami Vice kan slänga sig i väggen.

O ja, sommaren är så jävla skön. Jag ignorerar att jag tydligen är allergisk mot ngt, inget kan förstöra min lycka att solen äntligen kikat fram. Och jag förstår dig om att man måste pausa lite då och då. Tänkte på det idag, när jag lyssnade på Liszt, att det var tur att jag tog en paus i pianospelandet annars hade jag nog tröttnat och börjat hata det istället. Not good at all.

xoxo

#44 - - Natasha Roxy:

Visst ja! Jag älskar när folk spelar klassisk musik på elgitarr.

#45 - - korven:

jag blir också varm om hjärtat när jag tänker på mig och sambon :) När ska du börja skriva igen?

#46 - - Natasha Roxy:

I'm here, I'm here. Jag är bara så stressad att jag inte är närvarande, måste få klart allt först annars får jag ångest:) Så fort jag har försvarat mitt examensarbete är jag tillbaka..

xoxo

#47 - - Natasha Roxy:

Ugh, tell me about it. Jag orkar inte mer, allt känns så falskt på något sätt...men jag får väl kämpa vidare fram till den första och sen kan jag lugnt bränna alla mina uppsatser :D För att fira dvs..heh.

xoxo

#48 - - korven:

Helt ärligt, att rita hår är ju det absolut tråkigaste som finns! Haha.



Skulle gärna se lite mer av dina bilder!

#49 - - Natasha Roxy:

Så sant, massan är osmart och det tillåter några "smarta" idioter att ta över och bestämma. Religion är en ondska för sig, eller..ingen ondska per se...men ett vapen i fel händer och det finns få rätta händer i världen. Jag har träffat så många religiösa som inte följer sin religion alls, eller vet mycket om sin religion överhuvudtaget men ändå tror de att de har någon rätt att predika. Äh..bara att ignorera sånna människor.

Imorgon är det svåra över för min del, sen börjar sommaren. Ingen streesss, jag är överlycklig :))

xoxo

#50 - - Natasha Roxy:

Haha, det där var klockrent sagt, skrattade för första gången idag. Jag sitter med en liten feber pga alla fina myggbett jag fick häromnatten. Ingen annan fick myggbett, fastän de gick halvnakna ut i natten. Jag var fullt påklädd och ändå lyckades de små jävlarna suga ut mitt blod. Så nu sitter jag här och mår dåligt för jag är tydligen allergisk mot dem.

November? November är en fantastisk månad. Jag är kanske partisk, jag älskar November Rain, så allt som påminner mig om den låten har min förkärlek:) Hmm...livet är ett förspel inför döden...intressant, intressant. Ska inte det vara något bra? Livet är ju bara jobbigt... Eller, iofs så är det sant, nu när jag tänker efter.

xoxo

#51 - - Natasha Roxy:

HAHA! Ja!! varför har jag inte tänkt på det förr?? Det är DÄRFÖR jag inte tål myggbett, de dricker ju mitt blod! Well, problem solved.

Ja, jag en dålig vampyr..ger blod...jösses:| Måste lära mig veta hut.

#52 - - Natasha Roxy:

jag vet, it comes with a price! Hela jag är blåslagen idag. Det som är så jääättekul är att om man inte får bra grepp så ramlar man ner lätt. Tydligen, som jag fick erfara igår. Mitt skulderblad är nästan krossat idag...men det är värt det, man får en enorm adrenalinkick när man lyckas göra ett trick.

Hm..Gudrun Schyman eller Kristina Lugn? Svårt att säga, politikern eller poeten? Vem är bäst? Fast det är inte mkt att oroa sig för, jag överlever allt, jag är ju en vampyr after all! ;)

xoxo

#53 - - Natasha:

men jag klarar av en egotrippad bitch till angel :D Honestly, I dooo. Jag vill inte harifran, varje dag narmre avgangen ar en torn i hjartat.



fy vad fula vokaler ar utan prickar over.



xoxo

#54 - - Natasha Roxy:

Nu är jag tillbaka i Sthlm, känns tragiskt. Jag är deprimerad. Bleh..

#55 - - siri skywalker:

Du är en fin man!Börja skriv igen!

#56 - - Natasha Roxy:

Jag vet. Deprimerad, man förstår inte riktigt hur L.A. tar sig in under ens hud tills man kommer tillbaka och verkligheten slår en i ansiktet. L.A. är Underlandet har jag kommit på, nothing makes sense samtidigt som allt gör det. Man försvinner där, tappar så lätt bort sig själv. Jag fattar inte ens hur, jag gjorde inget jag vanligtvis inte gör här hemma..det är den där energin där borta, som slukar människor. Farligt, farligt men så härligt. Ingen bra kombination.

Ja ja, jag är hemma, jag kommer nog bli mig själv snart igen.

:) xoxo

#57 - - Natasha Roxy:

Ja, där tom odödliga dör. Helt sjukt. Det gick ju bra tills jag kom hem och blev allmänt deprimerad och förvirrad av tillvaron som är helt vanlig. Den verkliga overkligheten over there sluter sig omkring en under tiden, som en liten gullig boaorm.

Privat och underground, jävlar vad privat och underground det är. Fast det passar in i bilden då, med resten av det som utgör LA. Däremot så stoppade inte det oss från att ha kul, att träffa "rätt" personer är så lätt. Meeeeeeen, nu är jag tillbaka och på söndag beger jag mig mot GBG för the Big 4. Så lite kul har jag väl ändå här...typ..på ett ungefär. Bleh..

xoxo

#58 - - Natasha Roxy:

Gör det! Låter inte som en dålig idé. Det börjar krypa i mitt skinn när jag kommer på att jag vet exakt vad som kommer hända under det här halvåret, inte detaljerna och som du säger, allt kan förändras men jag tvekar. Med min tur så.

Fy faaan, men hm..därför åker jag nog till Sarajevo nästa vecka, kommer inte hjälpa men åt helvete, hellre Sarajevo än Sthlm just nu.

xoxo

#59 - - Natasha Roxy:

Men neeeeeeeeeeeeej, var du där?! Så du säger att vi faktiskt var på samma ställe (med eller utan 60 000 pers) och vi pratar om det på bloggen ?! Fördömt. Jag hade en väldigt konstig, hektiskt, stressig, hemsk jävla dag igår. Tittade inte på Anthrax, de har jag iofs redan sett live. Megadeth och Slayer likaså. Metallica var det enda bandet jag inte sett spela live, så det var jag tvungen att göra. Njaae, med tanke på hur länge de har spelat som band så är det helt säkert att de inte låter som de en gång gjorde. Hetfield hade mer energi än vissa andra sångare i alla fall, förjävligt när banden varken rör på sig eller tilltalar publiken.

Men så störande,jag tänkte faktiskt på dig då, ifall du var i Gbg eller inte, och så var du det! Ja ja, nästa stor-show får vi prata ut helt enkelt:)

Och nej, jag ställde in resan till Sarajevo. Kom på att jag inte orkar med min släkt, hade bara inneburit ånger och frustration på min sida. Jag får helt enkelt bygga om min omgivning här i Sthlm. Heh.

xoxo

#60 - - Natasha Roxy:

Hmm, det har du nog rätt i. Men bilderna talar för sig själva, vilket de behöver eftersom jag inte kan det tydligen:) Skumt, jag hade kunnat sätta mitt liv på att jag kom ihåg heeela den natten...

Ja, som fan. Jag kunde lätt gett ut mitt nummer, jag har aldrig varit den blyga när det gäller sånt men det kom ju aldrig upp på tal.

Haha! Det är bra, följa vinden, mycket bättre än att slå rot och aldrig lämna ett ställe. Speciellt om man får åka hem till något kul. Äh, hur ofta kraschlandar man, även om man gör det får man finna det roliga i det. Men om du flyttar, hur ska vi då prata ut på festival? Va?? Vänta på ännu en festival någon gång i framtiden? Haha!

xoxo

#61 - - Natasha Roxy:

haha, verkligen. Det blir lätt kyligt nu fan.

Va, är djävulen en han? Jag vad helt säker på att det var en kvinna. Då funkar t.o.m. the devil is a bitch. Men ja ja, flyttar är viktiga. Kolla bara på mig, jag håller på och blir galen nu. Jag behöver alltid något nytt, annars börjar jag krypa på väggarna.

Ah, låter väldigt fint. Speciellt om publiken kan sin skit och inte bara står där och imiterar döda fiskar. Vad gjorde du i det bandet? Eller gör, eller..va fan, you get my drift. Instrument eller sång?

Ja, det är klart jag gör. Rocklassiker blir lätt mesigt.

xoxo

#62 - - Natasha Roxy:

Nej, mitt problem är att jag läser av människor snabbt och väldigt spot on men de jag alltid träffar är små töntar, när jag försöker intala mig själv att jag kanske bara är pessimistisk och välkomnar dem in i mitt liv istället blir jag bara sårad.

Jag är inte rädd för närhet, jag litar bara inte på människor längre. Om du bara visste vilken otur jag har på den fronten. Förstår inte, måste ge ut några sinnerstörda vibbar. Anna har hittills varit den enda normala, ärliga, människan jag träffat.

Avslitna muskelfästen? Senor?! nervskador?!?! AAAAJ aj aj aj aj aj! Vad man inte går igenom for the thrill:S Men sång är fint, iofs så är det logiskt. Du skriver vackra texter, hade varit en synd ifall du inte kunnat sjunga. Tycker jag iaf :D

I wish I could rethink, aaah...det är det jag gör varje dag iofs. Ser det fina med livet men just nu känns det som om slöjan har lyfts. Urk...Ja ja, jag får väl..eh..ingen aning. Ta det som det kommer...

xoxo

#63 - - Anonym:

Inaktivitet dödar :)



hahah! Let's! Tristessen här är inte att leka med, den genomsyrar allt. Hur är det möjligt??! Sen kan man inget göra eftersom den påverkar alla omkring. Heeemskt. Här planerar man varje minsta detalj i sitt liv, om man inte gör det är man lika med värdelös. Ive had it med alla frågor om mitt liv; vad ska du göra sen? Vad ska du plugga efter det?Vad ska du jobba med? Vad vad, när när, hur hur???!!. Bleh. Nej, man ska aldrig slå rot :)) Mycket bättre så.



Och ja, hur många gånger har jag inte tänkt så...jag klättrar upp, tar bild och sen vänder bilden uppochner..så mkt enklare!

xoxo

#64 - - Natasha:

Din blogg har slutat gilla mig, mitt namn kommer inte ens med längre..haha!

#65 - - Natasha Roxy:

Är det så? Puh! Bra, då vet jag det:)

Låter bra med lite ledighet. Jag har inte hunnit sitta vid datorn, jobb jobb jobb och så lite mer jobb. 111 timmar på elva nätter, i rad dvs, och på fötter dessutom. De är nu redo för amputation känns det som.

Tjocka böcker, raspiga vinyl och skadlig mängd captain Morgan, måla och skriva Goth poesi kan aaaldrig slå fel. Eller, skadliga mängden alkohol kanske kan men ääh, är man odödlig så är man.

Nej nej, jag kommer aldrig att försvinna:) I'll be here.

xoxo

Till top