ANGEL

 
 
HON STÅR STILL I LIVET,
SÅ ORÖRLIG ATT HON SLUTAR ATT EXISTERA,
RYGGEN MOT LJUSET,
ETT STEG FRÅN DET SVARTA,
SÅR I SJÄLEN, HJÄRTAT UTANFÖR.
 
HON SAMLAR DÖENDE LIV
UR LIKGILTIGHETENS SVARTA HÅL,
LIV UT UR ASKAN, LIV UTAN PULS.
 
HON SKADAR FÖR ATT LYSSNA PÅ SMÄRTAN
NÄR ORDEN BRÄNNS,
SKÄR SÖNDER, RIVER NER, STÄNGER AV.
 
HON PRATAR UTAN ORD,
LYSSNAR UTAN ATT FÖRSTÅ,
HÅLLER OM UTAN ATT BERÖRA,
ÄLSKAR UTAN ATT VARA KÄR,
HATAR UTAN AVSIKT,
SEPARERAR UTAN ORSAK,
OCH STJÄL UR FRAMTIDENS OKÄNDA
FÖR ATT LEVA IDAG.
 
JAG KAN HÅLLA OM DINA INNEHÅLLSLÖSA LÖFTEN
OCH DINA DÖENDE DRÖMMAR,
BÄRA MED MIG DINA SYNDER
OCH PLÅGAS AV DINA FÖRLUSTER,
DELA DIN SORG OCH ENSAMHET,
MEN JAG KAN ALDRIG BLI DU FÖR OSS.
 
DU ÄR DÖRREN TILL DET OFÖRUTSÄGBARA,
VÄGEN TILL EN ANNAN DIMENSION,
EN SVART ÄNGEL I VITT,
KÄRLEKENS BUDBÄRARE FRÅN SKYMNINGSLANDET
MELLAN LJUSET OCH MÖRKER,
KÄRLEK OCH HAT,
SOM ÖDELÄGGER HJÄRTAT, DITT HJÄRTA,
SÄG INGET MER,
KÄRLEKEN ÄLSKAR BARA DIN TYSTNAD.
 
www.youtube.com/watch?v=NZcEXCbMXu4          
#1 - - Marie Rosenqvist:

Men om kärleken älskar.
Endast min tystnad...
Var finner jag min nyckel,
till de Två Månarnas Land då?

Jag vet att du vet...


/M

#2 - - Mirre:

Moi B,mites nyppii? Kankkunen kylässä, käytiin bilettämässa, lähti hiukan mopo käsistä. Makee blogi,pikkusen surullinen, mut makee, sillee bittersweet. Kai sä tulet suomeen joulupyhiksi? Mä meinaan, Raz tulee ja sen muija, kai säkin tulet, saat mun joululahjaksi, ihan totta;-) Janina lähettää terkkuja, mä myös, pidä huolta itsestäsi, meillä on ihan oikeesti ikävä. M

Till top