STRANGER IN A STRANGE LAND

 
 
MITT LAND ÄR ETT FRÄMMANDE LAND
UTAN STÄNGDA GRÄNSER,
DÄR SMÄRTAN SKYDDAR FRÅN SMÄRTAN,
UTAN VÄGGAR FINNS INGA LÅSTA DÖRRAR,
MEN SKENHELIGHETENS BARN,
BESÖKARE UTAN IDENTITET, UTAN ANSIKTE
ÄGER INGEN TILLTRÄDE.
 
MITT LAND ÄR LANDET SOM GUD GLÖMDE
OCH MÄNSKLIGHETEN ÖVERGAV,
DEM SOM BYGGER MURAR TILL HIMLEN
I MITT HJÄRTA UTAN ATT FÖRSTÅ,
UTAN ATT KÄNNA, UTAN ATT BRY SIG OM,
DEM UTAN MOD SOM INTE VET ATT VILDA
HJÄRTAN KAN INTE KROSSAS.
 
www.youtube.com/watch?v=2dfM0Wcmh-M          
#1 - - Marie Rosenqvist:

Utan gränser
fumlar vi i Ingenmansland

Ditt land är långt ifrån
de stängda dörrarna
De öppnar upp "lite" på glänt...

Jag är tacksam över dina ord
Och nej, Gud glömmer inte
Dig

Wild at heart
Fly, fly
Hjärtan kan krossas

Jag är den, av alla många
som kan rista in i sten
Men stenen är inte beständig

Den, den kalla, den frusna
Mjuknar

Glad för dina ord
Här
Hoppas du inte tycker jag är för mycket


/Marie

Till top